Проблеми, шляхи вирішення яких шукають школярі Львова в межах просвітницького проєкту «Екологія свідомості: розвиток гідної особистості»

4

Наводимо орієнтовний перелік проблем, які існують у сучасному суспільстві, щоб школярі Львова в межах просвітницького проєкту «Екологія свідомості: розвиток гідної особистості» (реалізує ГО «Світ важливих ініціатив» з партнерами) могли спробувати власні сили у пошуку способів розв’язання загрозливих проблем. Зокрема необхідно: сформулювати суть проблеми і її масштаби; проаналізувати причини і наслідки, причинно-наслідкові зв’язки, динаміку проблеми за останній час (вирішується чи навпаки ускладнюється); дослідити вітчизняний чи зарубіжний досвід розв’язання проблеми; сформувати ваші конкретизовані рекомендації щодо подолання проблеми (зокрема вказати можливі чинники, які перешкоджають впровадженню ваших рекомендацій), а також зазначити якою може бути ваша участь у вирішенні цієї проблеми і яка допомога вам потрібна (і що вже ви чи ваша команда зробила чи робить для подолання цієї проблеми); навести очікувані результати від реалізації ваших рекомендацій.

Перелік проблем (зокрема на рівні міста):

1. Невиконання своїх конституційних обов’язків громадянами України та брак особистих зусиль кожного, щоб її зміцнювати в різних сферах, починаючи зі свого міста;
2. Незадовільна якість спорудження багатьох новобудов у Львові і часто їх незаконність;
3. Знищення історичного центру Львова (незграбними перебудовами історичних будівель під кафе, зведенням у центрі нових будівель, що невдало контрастують з пам’ятками архітектури, захаращення їх рекламними вивісками, несумісними з історичною архітектурою тощо);
4. Вирубування скверів та парків у Львові та незаконні будівництва на їхньому місці багатоповерхових будинків;
5. Непорозуміння між батьками та школярами-підлітками;
6. Масове вирубування ялинок перед Новим роком і зривання пролісків та інших рідкісних квітів весною;
8. Незугарні вандальські написи фарбою на будівлях, руйнування дитячих майданчиків тощо;
9. Засміченість львівських вулиць і розростання неконтрольованих сміттєзвалищ у цілій області;
10. Корки на дорогах Львова та незадовільний стан доріг з постійними високовартісними ремонтами;
11. Перевантажений громадський транспорт з неадекватно високими цінами і низьким сервісом;
12. Булінг у школах Львова;
13. Незацікавленість школярів навчанням у школі;
14. Алкоголізм серед підлітків;
15. Тютюнопаління серед підлітків;
16. Малорухливий спосіб життя школярів;
17. Комп’ютерна залежність школярів, «зависання» у соцмережах та месенджерах.
18. Хамство і неповага один до одного в громадському транспорті, зокрема байдужість до літніх людей, вагітних, людей з інвалідністю.
19. Низька культура мовлення (засміченість та невмотивоване вживання маси русизмів у щоденному мовленні підлітків та дорослих).
20. Засмічування лісів, парків, берегів водойм під час пікніків влітку.
21. Велика кількість автомобільних аварій у Львові та наїздів на пішоходів.
22. Хабарництво в школах, лікарнях, інших установах.
23. Загрозливий популізм, непрофесіоналізм, захланність та непорядність у владних органах.
24. Відсутність сортування побутових відходів вдома жителями міста.
25. Високий рівень розлучень у сім’ях.
26. Культивування цінностей споживацького, а не громадянського суспільства.
27. Незацікавленість багатьох школярів у читанні книг.
28. Імітація та халатність у роботі замість її якісного виконання в багатьох сферах життя.
29. Вирубування Карпат.
30. Недостатність уваги до проблем дітей з боку їх батьків, і недостатність часу приділеного для виховання і підтримки своїх дітей.
31. Велика кількість бездомних тварин.
32. Неправильний вибір школярами спеціальностей для вступу у ЗВО (університет, інститут) та здобуття не тієї професії, якою хочеться займатись в житті.
33. Низька відвідуваність музеїв та театрів Львова.
34. Несправедливість у різних сферах життя.
35. Зниження культурного рівня як школярів, так і дорослих (зокрема недостатня обізнаність у сфері мистецтва, літератури, історії тощо).
36. Занадто висока орієнтованість на матеріальні цінності, замість духовних.
37. Недостатня увага до тих, хто саме з ідейних міркувань вирішив йти на фронт та ціною життя чи здоров’я захищав чи захищає нас від агресора, недостатня їх підтримка, а також мізерна допомога їхнім батькам і сім’ям.
38. Незадовільний стан медицини у місті: погляд школярів.
39. Незадовільний стан освіти в школах у місті: погляд школярів.
40. Ухилення від сплати податків.
41. Використання у виробництві продовольчої продукції шкідливих і небезпечних речовин.
42. Високий рівень злочинності у місті.
43. Недостатня увага з боку підприємств до встановлення та оновлення очисних споруд і використання екологічно безпечніших технологій.
44. Нівеляція загальнолюдських цінностей. Відсутність відчуття вартості людського життя, вдячності, невміння цінувати те, що маємо і те, що роблять для нас інші.
45. Проблема заробітчанства за кордоном та можливі загрози для дітей, які зростають без батьківського догляду.
46. Недостатній громадський спротив львів’ян загрозливим для жителів та архітектури Львова діям і рішенням зі сторони деяких представників місцевої влади та тих горе-бізнесменів (в т. ч. власників і керівників деяких будівельних компаній, низки мереж закладів громадського харчування, автотранспортних підприємств тощо), які заради особистої наживи готові на все.
47. Безініціативність та байдужість до громадського-політичного чи культурного життя країни, проте високий рівень незадоволеності та нарікання.
48. Високий рівень пасивності у суспільстві, зокрема й серед школярів.
49. Високий рівень байдужості у суспільстві, зокрема й серед молоді.
50. Інші (заздалегідь повідомте про ваш вибір організатора просвітницького проєкту – ГО «Світ важливих ініціатив» (https://www.inem.lviv.ua).

Згодом опублікуємо докладнішу інформацію про цю ініціативу, але вже зараз ви зможете працювати над аналізом і пошуком способів вирішення цих проблем, щоб допомогти дорослим усвідомити важливість якомога швидшого комплексного їх вирішення, а також особисто долучитись до такого вирішення.